Komunikace-Chatovat
Chatové příkazy
Ve 4Story existuje vícero možností, jak komunikovat s ostatními hráči a předávat si informace. Díky rozdělení do jednotlivých kategorií si můžeš zachovat přehled.
- /vsichni text: Zpráva bude zaslána všem v dotyčném království
- /p Text, /party Text: Zpráva bude zaslána pouze členům skupiny
- /g Text, /b Text, /klan Text: Zpráva bude zaslána pouze členům klanu
- /p jméno postavy text: Tato zpráva bude zaslána jenom té osobě, jejíž jméno postavy bylo zadáno
- /n text, /normal text: Zpráva bude zaslána všem, ale s označením "normální" a ne červeně jako u "všichni"
- /c text: Zpráva bude zaslána pouze jednotce
Chatové okno
Pod chatovým řádkem jsou následující záložky:
Všechny, Normální, Šepot, Skupina, Společenstvo, Oddíl
- Všechny: Je-li vybrána tato záložka, zobrazí se v chatu každá zpráva. Mezi ně patří normální chat, zprávy v rámci společenstva a skupiny, normální zprávy, šepot, zprávy oddílu a také informace (kolik škod bylo způsobeno nestvůře, kolik škod utržila vlastní postava, kolik zlata bylo získáno, apod.)
- Normální: Je-li vybrán tento jezdec, jsou zobrazovány výhradně zprávy chatu. Chat obsahuje zprávy pro všechny v daném království, zprávy pro společenstvo, oddíl, normální zprávy a šepot.
- Šepot: Pokud je zvolena tato záložka, budou zobrazeny výhradně zprávy, které byly zaslány příkazem zadanému jménu postavy (nebo přes messenger ->kliknutí levým tlačítkem myši na jméno -> šepot) a pošeptaná odpověď.
- Skupina: Pokud je vybrán tento jezdec, jsou zobrázovány výhradně zprávy v rámci dané skupiny (pokud je člověk v členem nějaké skupiny).
- Společenstvo: Pokud je zvolen tento jezdec, jsou zobrázovány výhradně zprávy v rámci daného společenstva (pokud je člověk nějakého členem).
- Oddíl: Pokud je zvolen tento jezdec, jsou zobrazovány zprávy vyhradně v rámci daného oddílu (pokud je člověk nějakého členem).
Pozice jednotlivých záložek se dá uvolnit. Abys nemusel neustále přehazovat mezi záložkami nebo pro samé informace nemohl sledovat, co se děje na chatu, je možné okna od sebe oddělit. Musí se jenom kliknout na symbol zámku, aby se interface mohl přesunout. Potom klikneš levým tlačítkem myši na tu záložku, kterou chceš uvolnit, držíš stisknuté tlačítko a přetáhneš záložku přes obrazovku na jinou pozici, například nad lištu se schopnostmi. Tímto způsobem se dají oddělit jednotlivá okna od chatu.
Barvy v chatu
Pokud bylo zvoleno "normální", jsou na chatu vidět různé barvy (podle toho, komu chce člověk psát). Zprávy pro všechny z dotyčného království (Příkaz: /vsichni text) ([vsichni] (jméno hráče) text) se zobrazují vždy červeně.
Zrovna tak zprávy pro všechny, které jsou ale napsány "normálně" (příkaz: /n text) ([normal] (jméno hráče) text) se zobrazují šedě.
Ve stejném barevném odstínu jsou také zprávy, které jsou druhému hráči předávány šeptáním (příkaz: /septat jméno hráče text) ([septat] (jméno hráče) text).
Zprávy v dosahu jedné skupiny (příkaz: /g text) se vždy zobrazují ve světle modrém tónu ([skupina] (jméno hráče) text).
Zprávy pro celou jednotku (příkaz: /j text) se zobrazují v olivově zelené barvě ([jednotka] (jméno hráče) Text).
Informace
Existuje víc druhů informací: informace, které se vztahují na postavu, hru nebo boj, informace o akcích (operátor) a "[nápověda]". Informace o postavě, hře a boji budou zobrazeny v záložce "všechny" nebo "info", pokud okno nebylo přemístěno jinam. Existují tam následující barevné odstíny a významy:
- Červeně (škoda): Ukazuje, kolik škody ti způsobil soupeř.
- Oranžově (zkušenost): Ukazuje, kolik bodů zkušeností jsi dostal.
- Růžová (schopnosti): Upozornění na to, že se právě nabíjí nějaká schopnost, která se na něco nedá použít, že nemůžeš využít schopnosti se schovat, že tvůj cíl je příliš blízko (v případě útoků na dálku lukem/kuší) nebo že máš příliš málo bodů schopností nebo systémových bodů na to, abys mohl trénovat nějakou schopnost.
- Žlutě (škoda): Ukazuje, kolik škody jsi způsobil soupeři.
- Zlatě (rabování/zprávy/spojení): Ukazuje, kolik zlatých/stříbrných/bronzových hrudek nebo jaký předmět jsi ukořistil při rabování. Tuto barvu také obdrží informace "XYZ ti poslal zprávu" nebo "Tvá zpráva byla úspěšně odeslána". Pokud máš na svém seznamu přátel hráče, kteří se právě zalogovávají, bude ti rovněž zaslána hláška "Spojení k XYZ vytvořeno". Pokud se hráči, kteří jsou na tvém seznamu přátel odlogují, objeví se v této barvě informace "Přerušil jsi spojení k XYZ". Pokud hru ukončíš, přejdeš na výběr postavy nebo změníš kanál, objeví se také zde informace, že se tvoje připojení přerušuje (odpočítává se 8 sekund).
- Tyrkysově (level): Pokud postoupíš o úroveň výše, informace obdrží světle zelenou barvu. Pokud se nacházíš v jedné oblasti, kde je ještě druhý hráč nebo více hráčů (nezáleží na tom, zda se dotyční hráči nachází ve stejném klanu, skupině, jednotce nebo na tvém seznamu přátel) a tento hráč postoupí o level, tak o tom také obdržíš informaci.
- Šedě: Pokud tvoje postava zemře (vyjma duelů), objeví se hláška, že se tvoje postava nachází ve stavu ducha. Stejně jako při postoupení o level výš je možné, že tyto informace obdržíš i o jiných hráčích, pokud se nacházíš ve stejném bojovém území jako tito hráči (nezáleží na tom, zda jsou ve tvé skupině, klanu, jednotce nebo seznamu přátel).
Informace administratora
Druhý typ info-zpráv jsou informace o událostech.zeleněa jsou zásadně vlevo nad normálním chatem ([Info] Text). Zde se nácházejí následující informace:
-
Duel:Pokud vyzveš jednoho hráče na souboj nebo budeš sám vyzván, objeví se informace o tom, mezi kterými dvěma hráči ([Info] (Operator) jméno hráče1 jméno hráče2) se duel koná.
-
Dobyvatelská válka:Cooldown (30/20/10/8/6/4/2 minuty /60/50/40/30/20/10/8/6/4/2 sekundy) se rovněž zobrazuje v této informaci. Pokud byly úspěšně odstraněny stráže brány a strážci brány a brána se otevře, objeví se hláška, že brána byla otevřena. Pokud budou poraženy ještě stráže a ochranný patron, objeví se hláška, že oblast byla úspěšně převzata a ochranný patron padl do zajetí. Pět minut před koncem doby války se znovu objeví cooldown, který upozorňuje na to, kolik ještě zbývá času. Potom následuje hlášení, že čas na dobytí oblasti vypršel a válečné oblasti byly změněny na "přátelské" (slouží k tomu, aby bylo možno se stáhnout z eventuálních nebezpečných zón). Poslední hláška, která se objeví, je oznámení, že válečné oblasti mají nyní "normální" status (například hlídky před branou zase útočí, pokud se někdo nachází v dohledu a dotyčné území ještě nedobyl).
-
Upgrade:Vlastní výstroj lze vylepšit (svítek zesílení). Pokud hráč dokáže úspěšně (!) dostat svoji zbraň/výstroj na minimálně +5, objeví se hláška, že item byl úspěšně vylepšen. Tato informace zahrnuje dotyčné království (Valorián/Derion), jméno hráče, který item upgradoval a také název předmětu (lze na něj kliknout, aby si jej hráč mohl prohlédnout).